کلنگ زنی نیروگاه پویای کرمانشاه (ویدئو)

آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پویا (کلاس F) کرمانشاه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در محل شهرک صنعتی زاگرس این شهرستان، روز چهارشنبه 22 آذرماه 1402 با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استانی و محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه پویای کرمانشاه، آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پویا (کلاس F) کرمانشاه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در محل شهرک صنعتی زاگرس این شهرستان، روز چهارشنبه 22 آذرماه 1402 با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استانی و محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، برگزار شد.

سرمایه‌گذاری موردنیاز برای ساخت این نیروگاه ۲۶۰ میلیون یورو (۱۲۰ میلیون یورو برای بخش گاز و ۱۴۰ میلیون یورو برای بخش بخار) است و مقررشده ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

طبق گفته مسئولین، در زمان ساخت این نیروگاه برای ۷۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری برای ۱۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. این نخستین پروژه نیروگاهی است که عملیات آن با راهبری ایمیدرو و محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در منطقه کمتر توسعه‌یافته کرمانشاه، اجرا می‌شود.

نیروگاه پویای کرمانشاه در تأمین انرژی پایدار موردنیاز طرح‌های صنعتی و معدنی استان‌های غربی و جنوبی غربی کشور نقش مؤثری خواهد داشت.

محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم کلنگ زنی نیروگاه پویای کرمانشاه ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش رشیدی نماینده مردم این شهرستان برای به ثمر نشستن این کار، طی سخنانی بر عزم جدی دولت برای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید کرد.

اردشیر سعد محمدی نیز در این مراسم در خصوص اهمیت اجرای پروژه‌های نیروگاهی، به میزان انرژی موردنیاز در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر جایگاه برق طی 30 سال آینده در تأمین انرژی، لازم است قدم‌های اساسی در توسعه نیروگاه‌ها خصوصاً در حوزه انرژی‌های پاک داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های ما در این استان در قالب احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است که امروز کلنگ زنی آن انجام می‌شود و بخش دیگری در قالب احداث نیروگاه خورشیدی در راستای رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی و توسعه انرژی پاک خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا