مرور تاریخ؛ جانمایی نیروگاه پویای کرمانشاه با اولین حضور سرمایه‌گذاران در اردیبهشت 1402

نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی کرمانشاه که پیگیری‌های احداث آن از اردیبهشت 1401 توسط دکتر محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه آغاز شده بود، اردیبهشت 1402 با اولین حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه، وارد فاز جدیدتری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نیروگاهی پویای کرمانشاه، سفر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به استان کرمانشاه و نشست روز پنجم اردیبهشت، با دکتر رشیدی عضو هیئت‌رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، دکتر حسینی کیا نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران استان، برگ دیگری از تاریخ احداث این نیروگاه را ورق زد تا یک قدم دیگر به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های غرب کشور یعنی ساخت نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی پویای کرمانشاه نزدیک‌تر شویم.

در ابتدای این نشست که با موضوع مکان‌یابی و امکان‌سنجی پروژه نیروگاه پویا انرژی کرمانشاه برگزار شده بود، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل «ومعادن» به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه از ثبت شرکت با عنوان «نیروگاه پویای کرمانشاه» خبر می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه اکنون کار جانمایی نیروگاه در حال انجام است، ابراز امیدواری می‌کند که به‌زودی خریداری زمین نیز انجام شود.

سعدمحمدی زمان برآورد شده برای احداث این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری را ۲۴ ماه بعد از عقد قرارداد اعلام کرد و اضافه می‌کند: سرمایه‌گذاری موردنیاز این نیروگاه بالغ‌بر پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بدون نیاز به اخذ تسهیلات خواهد بود، اضافه کرد: تقاضا داریم مجوزهای مربوطه خصوصاً مجوزهای محیط زیستی در داخل استان حل‌وفصل شود و وارد رویه‌های طولانی ملی نشویم.

وی با اشاره به سیکل ترکیبی بودن این نیروگاه و نیاز به آب و گاز، درخواست کرد مجوزهای لازم برای تخصیص آب و گاز نیز گرفته شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه این نیروگاه با اولویت تأمین برق موردنیاز کرمانشاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر برق کارخانه‌های کرمانشاه در فصل گرما قطع نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا